Plakaty uliczne – co można na nich znaleźć?

Historia tak zwanego plakatu ulicznego sięga czasów, kiedy służył on przekazywaniu obwieszczeń, informacji. Nawet w miastach, gdzie analfabetyzm sięgał kilkudziesięciu procent, plakaty uliczny były drukowane dość powszechnie i poza informacjami typowymi posiadały różnego rodzaju obrazki lub ikonografię, które była bardziej praktyczna i lepiej odbierana przez przyszłych odbiorców.

Plakat drukowany na potrzeby odbiorcy z ulicy

Dziś wiemy, że takich plakatów, które są dość powszechnie drukowane mamy bardzo dużo. Można powiedzieć, że gdyby nie specjalnie wyznaczone strefy, to takie plakaty byłyby wszechobecne. Z jednej strony przez ograniczenie druku plakatów mamy zdecydowanie lepiej poukładana przestrzeń lokalną. Z drugiej, plakaty drukowane i umieszczane w wyznaczanych strefach nie przykuwają już tak dużej uwagi.

Dlatego właśnie coraz częściej można zauważyć, że plakaty, które pojawiają się na ulicach są drukowane w bardziej 'agresywnej’ formie. To oczywiście ma swój wydźwięk i ma swoje znaczenie dla odbiorcy, który jest na zewnątrz. Tak czy inaczej historia plakatu, który miał być swoistym biuletynem informacyjnym, to także historia rozwoju informacji pisanej jako takiej. Ma to swoje znaczenie i przeświadczenie. Powinniśmy o tym pamiętać, jako osoby, które bardzo często krytykują upowszechnianie druku plakatów w przestrzeni miejskiej.

Plakat zawsze drukowany dla wielu odbiorców

Druk plakatu https://www.copyshop.krakow.pl/oferta/plakaty/ ma za zadanie przede wszystkim zwracać szczególnie dużą uwagę i być informacją zbiorową. My jako odbiorcy powinniśmy w dużym stopniu zwracać uwagę na to, że jest to informacja bardzo precyzyjna i dla wieku z nas – rodzaj ciekawej formy, która w zasadzie zapewnia nam komplet informacji. Drukowanie plakatu jest nadal bardzo powszechne i uważane, za coś ciekawe.